Orgatec 2024 u Kelnu je značajan događaj u industriji nameštaja za kancelarije i dizajna radnog prostora. Kao jedan od izlagača, bili smo željni da vidimo kako su se trendovi u industriji kancelarijskog nameštaja promenili i kako su naši konkurenti i partneri prilagodili svoje pristupe u ovom promenljivom okruženju. Sa više od 700 izlagača i 50.000 posetilaca iz 126 zemalja, Orgatec i dalje ostaje jedna od vodećih platformi za istraživanje budućnosti modernih radnih prostora. Međutim, kao i svaki veliki događaj, naše iskustvo sa ovogodišnjeg sajma bilo je mešavina pozitivnih i negativnih trenutaka.
Jačanje veza
Iako je događaj bio manji nego ranije, obezbedio je neprocenjivu priliku za razgovor sa onima koji nas najbolje poznaju, kao i za razmatranje tekućih projekata i budućih ciljeva. Ove interakcije uvek nas podsete na značaj ličnih veza u poslovanju — ništa ne može da zameni razgovor licem u lice u okruženju koje je posvećeno industrijskoj inovaciji.
Pored jačanja postojećih partnerstava, Orgatec nam je pružio priliku da započnemo i izgradnju novih. Iako je poseta našem štandu bila manja nego što smo očekivali, vodili smo kvalitetne razgovore sa potencijalnim budućim partnerima.
Manja izložba, veći fokus
Sa druge strane, ovogodišnje izdanje ORGATEC-a bilo je primetno manje u poređenju sa prethodnim izdanjima. Iako i dalje predstavlja jedan od najvećih događaja tog tipa, u ovom izdanju nije bilo onog uzbudljivog osećaja koji je ranije obeležavao hale sajma. Ovo je posebno bilo primetno u pogledu prometa posetilaca. Bilo je dosta manje posetilaca nego što smo očekivali.
Jasno je da industrija kancelarijskog nameštaja doživljava transformaciju. Sa rastućim trendom hibridnog rada, potražnja za tradicionalnim kancelarijskim nameštajem se menja. Kancelarije postaju fleksibilniji prostori, a proizvodi koji podržavaju ove promene dobijaju sve više pažnje.
Za nas ovo pomeranje u fokusu znači da naši proizvodi nisu uvek u prvom planu. Iako su ključni za moderne kancelarije, rešenja koja nudimo nisu bila odmah privlačna posetiocima na sajmu, naročito kada se u kontekst uključe vizuelno upečatljivi i visoko profilisanim štandovi proizvođača kancelarijskog nameštaja.
Prilagođavanje novim potrebama
Kako kancelarijski prostori nastavljaju da se menjaju, fokus industrije se menja sa jednostavnog popunjavanja kancelarijskih prostora na stvaranje okruženja koja su prilagodljiva, udobna i povezana. Sa smanjenjem broja zaposlenih i izazovima na tržištu komercijalnih nekretnina, sada se fokusira na kvalitet umesto na kvantitet—kancelarije moraju da ponude više od običnog prostora; moraju da podrže produktivnost i dobrobit zaposlenih.
Ova tema bila je prisutna kroz ceo događaj, naročito na „Work Culture Festivalu“, koji se fokusirao na kreiranje održivih i produktivnih radnih prostora. Ovaj pomak u fokusu usklađuje se sa širim trendovima koje sada vidimo u industriji, jer raste interesovanje za dobrobit, akustiku i fleksibilnost.
Budući planovi
Orgatec 2024 je bio jedinstveno iskustvo. Možda nije bio grandiozni događaj kakav je bio nekada, ali je ponudio ključne uvide u pravac u kojem ide industrija kancelarijskog nameštaja. Stekli smo bolje razumevanje izazova sa kojima se firme suočavaju dok se prilagođavaju hibridnim radnim okruženjima.
Iako manja poseta možda nije dovela do velikog broja direktnih kontakata, događaj je poslužio kao snažan podsetnik na važnost odnosa i interakcija licem u lice. U industriji koja je obeležena promenama, prilagodljivost i inovacija i dalje ostaju ključni.
More to read
Fertico
Projekat je rezultat saradnje sa grupacijom Agromarket-Kragujevac, čiji se podbrend Fertico bavi proizvodnjom đubriva, sredstava za prehranu…
Kako (re)dizajnirati kuhinju: Saveti za funkcionalan i privlačan dizajn
Da li se ikada osećaš kao da ti kuhinja zadaje više muke, nego što donosi koristi? Kreneš da seckaš povrće ili voće, a jedva da ima mesta na radnoj površini od gomile aparata i kuhinjskih dodataka.
SICAM 2024: Transformativno iskustvo za Digitel
Naša avantura na petnaestom izdanju SICAM-a bila je zaista transformativna. SICAM je prerastao u ključni događaj za globalni sektor nameštaja, privukavši čak 9,243 kompanije iz 113 zemalja.